Mi séptima semana - Reisverslag uit Chiclana de la Frontera, Spanje van Tess Vervoort - WaarBenJij.nu Mi séptima semana - Reisverslag uit Chiclana de la Frontera, Spanje van Tess Vervoort - WaarBenJij.nu

Mi séptima semana

Blijf op de hoogte en volg Tess

21 Maart 2019 | Spanje, Chiclana de la Frontera

In mijn zevende week heb ik nog een dag op de operatiekamers gestaan, waarbij de meeste operaties kijkoperaties waren. Dit is natuurlijk ook interessant, omdat de chirurg hiervoor maar 3 kleine sneetjes van ongeveer 1 cm nodig heeft om de operatie uit te kunnen voeren. Waarbij de chirurg gebruik maakt van een camera, waardoor je mee kan kijken op een scherm wat de chirurg doet. Mijn taak is dan vooral om mee te kijken en af en toe mag ik dan ook wel meehelpen, wat natuurlijk ook heel interessant is. Wat ik vooral mag doen is bijvoorbeeld mee het materiaal schoonmaken en weer inpakken, zodat het daarna door een apparaat gedaan worden, zodat het materiaal weer steriel wordt en weer hergebruikt kan worden. Ook mag ik soms mee het steriel materiaal uitpakken, waarbij ze mij hebben geleerd hoe dit moet.

Ook mocht ik deze week voor het eerst zelfstandig een ECG maken bij een patiënt. Een verpleegkundige legde mij eerst uit hoe het moest, op welke plek te plakkertjes moesten komen en vervolgens welke kleur bij welk plakkertje moest komen om het apparaat goed aan te sluiten. Mijn collega vertelde ook waar je de naam van de patiënt in moest vullen en wat ongeveer de waarde moest zijn van de ECG. De volgende dag mocht ik dit al zelfstandig doen. Ik vond dit de eerste keer toch wel spannend, omdat ik dit nog nooit had gedaan. Maar gelukkig ging het goed en was de ECG goed uitgevoerd. Ik laat dan ook altijd controleren door een collega of het goed is of niet. Ik vond het leuk om weer iets nieuws te mogen leren.

Het weekend in mijn zevende week zijn mijn opa en oma op bezoek geweest in Sevilla. Dit was heel erg gezellig! We hebben veel dingen gezien, zoals de catedral (een hele beroemde grote katholieke kerk), Triana (is een beroemde brug), Torro del Oro (Een beroemd monument wel genoemd als de gouden toren, omdat de stenen geel zijn en door de zon goud kleuren), heel veel verschillende dingen. Ook hebben we lekker tapas gegeten met natuurlijk cerveza! Een avond zijn we naar een live concert van flamingo dansen geweest, dit was heel bijzonder en erg leuk. Want het flamingo dansen komt oorspronkelijk uit Sevilla. Ik zag mijn oma genieten en dat vond ik geweldig. Het mooiste vond ik dat mijn opa en oma tegen mij zeiden dat ze hebben genoten van dit weekend en dit nooit zullen vergeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Welkom op mijn profiel. Je kan hier mijn stage avontuur volgen in Spanje!

Actief sinds 01 Feb. 2019
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 1870

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 26 April 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: