Mi novena y décima semana - Reisverslag uit Chiclana de la Frontera, Spanje van Tess Vervoort - WaarBenJij.nu Mi novena y décima semana - Reisverslag uit Chiclana de la Frontera, Spanje van Tess Vervoort - WaarBenJij.nu

Mi novena y décima semana

Blijf op de hoogte en volg Tess

11 April 2019 | Spanje, Chiclana de la Frontera

Waauuww! In mijn negende week heb ik 2 bevallingen meegemaakt. De eerste bevalling ging heel erg snel. De baby huilde niet meteen toen ze geboren werd. Dus de verloskundige nam de baby neem en gaf de baby zuurstof en tikte op de voetjes en vervolgens begon de baby gelukkig te huilen. Daarna werd de baby op mama's borst gelegd. Dit is een belangrijk moment voor de baby om een band met mama op te bouwen. Vervolgens wordt de baby gewogen, opgemeten hoelang de baby is en wordt er gekeken of alles in orde is. Ook kreeg de baby een prikje in het beentje. En werd het kindje aan papa gegeven en werden ze naar de afdeling gebracht.
Het tweede baby'tje kwam ongeveer 2 uur later. Dit baby'tje huilde wel meteen. Werd ook meteen op de borst van de moeder gelegd en werd vervolgens ook het baby'tje onderzocht, gemeten en gewogen. En naar de afdeling gebracht. Het was heel bijzonder om dit mee te mogen maken!

In mijn tiende week heb ik voor mijn eind evaluatie gesprek vragen opgesteld in het Spaans en deze heeft mijn stagebegeleidster ingevuld. Ik was echt super blij met wat ze had opgeschreven en heb mijn stage gehaald!
Ook heb ik in mijn tiende week 1 dag op de UCI (intense of care) gestaan. Dit is natuurlijk heel anders dan op de afdeling, omdat ze met andere papieren werken, een andere dagindeling hebben. Ik heb meer geleerd over de anatomie van de arm (infuus prikken). Ik heb vooral een dag meegekeken en meegeholpen waar ik kon.

Op vrijdag 12 april ben ik naar een vriend van mij gegaan, die voor 5 maanden in Malaga woont om de Spaanse taal te leren. We zijn gezellig op stap geweest en hebben lekker gegeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Welkom op mijn profiel. Je kan hier mijn stage avontuur volgen in Spanje!

Actief sinds 01 Feb. 2019
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 1870

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 26 April 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: