Mi octava semana - Reisverslag uit Chiclana de la Frontera, Spanje van Tess Vervoort - WaarBenJij.nu Mi octava semana - Reisverslag uit Chiclana de la Frontera, Spanje van Tess Vervoort - WaarBenJij.nu

Mi octava semana

Blijf op de hoogte en volg Tess

28 Maart 2019 | Spanje, Chiclana de la Frontera

Alweer 2 maanden op buitenland stage. Time flies when you are having fun! Deze week heb ik zowel op de afdeling gestaan, als op de operatiekamers. Op de afdeling weet ik het dagschema wel uit mijn hoofd wat natuurlijk fijn is, zodat ik dan weet wat ik moet doen. Ook vind ik dat het communiceren met patienten makkelijker wordt, omdat ik de patienten beter kan verstaan en ik ook wat meer Spaans durf te spreken. Hierdoor wordt het werken ook leuker.

Op de operatiekamers heeft een chirurg mij geleerd hoe je moet hechten en heeft mij dit laten oefenen op een sponsje. De chirurg liet mij zien dat je de kocher en pincet op een bepaalde manier moest vasthouden, waardoor je tijdens het hechten meer grip hebt. Ook mocht ik mee assisteren tijdens een borstvergroting. Het is belangrijk dat je je handen volgens protocol wast en afspoelt, zoals ik in mijn vorige blog beschreven heb. Vervolgens krijg je een steriel doekje waarmee je je handen moet afdrogen, je mag je ellebogen niet aanraken. Omdat al het water waar je je handen mee afspoelt naar je ellebogen loopt en je ellebogen hierdoor “vies” zijn. Daarna wordt er geholpen met je schort aan doen en je steriele handschoenen aan doen. Ik mocht materiaal aangeven aan de chirurg. Ik merkte dat ik nu meer bewust ben over wat je wel en niet mag aanraken als je steriele handschoenen en schort aanhebt, omdat je in het begin wat fouten maakt waardoor je dingen opnieuw moet doen. Hierdoor heb ik het wel onthouden en ben ik hier ook veel bewuster mee bezig.

In het weekend van mijn 8ste week zijn mijn ouders, zusje en broertje langs gekomen voor 4 dagen. Ik was als verrassing naar hun hotel gegaan om ze te ontvangen, waar ze allemaal niks vanaf wisten. Alleen liep mijn plan om ze te verrassen toch niet zo als ik had gepland, omdat ik namelijk bij het verkeerde hotel stond. De receptioniste vertelde mij dat ze niemand meer verwachten die avond en er een familie met de zelfde achternaam in Juli verwachten. Maar gelukkig waren het niet de goede voornamen en vertelde de receptionisten ze 3 hotels hebben binnen hun organisatie. Ik was toch nog optijd om ze te verrassen. We hebben in het zwembad gezwommen en zelfs in de zee. Ook hebben we een bus tour gedaan door Cádiz (de stad waar ik stage loop) en hebben het strand (La Caleta) zien waar een stukje uit de film James Bond is opgenomen en zijn naar het ziekenhuis geweest (waar ik stage loop). Mijn familie zijn ook bij mij appartementje geweest, hebben de eigenares van het appartement ontmoet en een paar vriendinnen van haar. We zijn 1 dag naar Gibraltar geweest. Gibraltar behoord tot Engeland waardoor je ook je paspoort of ID moet laten zien anders kom je Gibraltar niet binnen. Maar toch rijden de mensen allemaal aan de rechterkant van de weg. Dit hebben ze gedaan, omdat Gibraltar niet zo groot is en mensen van Spanje naar Gibraltar rijden en het anders voor de mensen te verwarrend wordt. We kregen een rondleiding met een busje naar de beroemde plekken in Gibraltar en de meeste mensen bezoeken Gibraltar om de apen te bekijken. Daarvoor gingen wij natuurlijk ook naar Gibraltar. Ik vond het super fijn dat mijn familie is langs geweest!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Welkom op mijn profiel. Je kan hier mijn stage avontuur volgen in Spanje!

Actief sinds 01 Feb. 2019
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 1870

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 26 April 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: