Mi quinta semana - Reisverslag uit Chiclana de la Frontera, Spanje van Tess Vervoort - WaarBenJij.nu Mi quinta semana - Reisverslag uit Chiclana de la Frontera, Spanje van Tess Vervoort - WaarBenJij.nu

Mi quinta semana

Blijf op de hoogte en volg Tess

07 Maart 2019 | Spanje, Chiclana de la Frontera

CARNAVAL EN ESPAÑA

Mijn vijfde week alweer in Spanje. Heb natuurlijk ook stage gelopen, maar ik heb ook carnaval gevierd. Dat is hier ook een groot feest. De carnaval duurt hier 10 dagen van 1 maart tot 10 maart. De carnaval hier is niet zo als in Nederland, dansen in een kroeg met muziek en zuipen maar. In Spanje zijn de mensen vooral op straat en in de kroegen is dan ook geen muziek. Er zijn verschillende groepen mensen die een zelfgeschreven liedje zingen over van alles en nog wat. Het klinkt misschien heel saai, maar het is zeker niet saai, het is anders, maar het is heel bijzonder om mee te mogen maken. Ik mocht met mijn huisgenoot mee samen met haar vriendinnen. Hun hebben samen een zinggroep (chilicotas, zoals dat heet hier in Chiclana). De meiden hebben een liedjes gemaakt op Madonna muziek en verkleden zich dan ook als Madonna. De meiden maken dan ook zelf de melodie, de ene speelt gitaar en ze hebben allemaal een pito, dat is een soort fluitje waar ze ook muziek mee maken. Op straat gaan ze dan op zoek naar een geschikte plek om te zingen en de mensen vinden het heel grappig. (Ik kan er natuurlijk echt niet alles van verstaan, maar lach en zing gewoon mee). Wel nemen ze natuurlijk gezellig een drankje. Uiteindelijk ben ik 7 dagen geweest van de 10 dagen en elke dag had ik een andere outfit. De 1ste dag als coco, dag 2 als piraat, dag 3 als rockgirl, dag 4 als madonna de la isla bonita (zo ongeveer), dag 5 als flamingo danseres, dag 6 als mini mouse en dag 7 als sport girl. Ik ben heel blij dat ik dit heb mogen meemaken, heb enorm genoten en zou dit dan ook voor geen goud gemist hebben.

  • 18 Maart 2019 - 17:59

    Marie-Christine:

    Hola Tess,
    Wat ontzettend leuk om over je carnaval te lezen. En wat vieren ze dat lang daar! Ben je dan in één stad) dorp gebleven, of ben je in verschillende steden geweest? Heb je overigens last van heimwee?
    Ben benieuwd. Veel groetjes van Marie-Christine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Welkom op mijn profiel. Je kan hier mijn stage avontuur volgen in Spanje!

Actief sinds 01 Feb. 2019
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 1864

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 26 April 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: